Nicio ofertă depusă pentru realizarea nodului rutier la intersecția DN 7/ DN 76 nu a fost conformă cu cerințele licitației lansate de DRDP Timișoara, astfel că procedura nu a putut continua.
”Au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme”, se arată în documentele oficiale privind anularea licitației pentru proiectul ”Amenajare intersecție DN 7/ DN 76” – (Servicii de proiectare faza P.A.C., P.T., Asistență tehnică din partea proiectantului și execuție lucrări)”
Trei soluții au fost luate în calcul pentru nodul rutier de pe DN 7. În primul scenariu, potrivit adevărul.ro, proiectul presupunea realizarea unei intersecții denivelate formată din trei bretele, care să asigure circulația mașinilor în toate direcțiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500, respectiv 394+600, care generează întârzieri de trafic și în consecință probleme în fluență traficului.
A doua variantă presupunea eliminarea virajului de stânga pe relația Șoimuș – Deva (DN76 – DN7) al intersecției existente și realizarea a două intersecții giratorii, în locul întoarcerilor existente pe DN7.
În a treia variantă propusă, proiectul viza denivelarea virajului de stânga pe relația Șoimuș – Deva (DN76 – DN7) al intersecției existente și realizarea a două intersecții giratorii, în locul întoarcerilor existente pe DN7.
Soluția tehnică aleasă de specialiști a fost varianta a doua.
„Din punct de vedere al costului investiţiei, cât și al duratei de execuţie, cu implicaţii minime asupra amplasamentului existent, Varianta 2 se situează pe primul loc. Conform rezultatelor analizei multicriteriale, scenariul tehnic recomandat este Varianta 2, care asigură cel mai bun raport între rezultatele anticipate și resursele necesare atingerii obiectivelor”, arată rezultatele analizei tehnice propuse pentru realizarea investiției, publicată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara și citată de adevărul.ro
Reamenajarea intersecției va reduce riscul producerii unor accidente rutiere și va facilita întoarcerea mașinilor în siguranță prin noul nod rutier. La această oră este funcțională o variantă anunțată încă de la început drept temporară.
Reamintim că discuțiile purtate la Prefectura Hunedoara referitoare la amenajarea acestui nod rutier au stârnit o adevărată furtună din partea președintelui CJ Hunedoara, care și-ar dori o altă variantă de amenajare a intersecției, mai scumpă și nebugetată.
Carmen PREDA